Изненада

ОНЯ ДЕН СЕ ПОРЯЗАХ И КАКВО БЕШЕ ОЧУДВАНЕТО МИ,ЧЕ ОТ РЪКАТА МИ ПОТЕЧЕ ...СИНЯ КРЪВ. НИТО ВРЕМЕТО,НИТО МЕТАМОРФОЗИТЕ МУ УСПЯХА ДА СЛОМЯТ АРИСТОКРАТА В МЕН И ДА ПРОМЕНЯТ СИЛНАТА МИ ЖАЖДА ЗА ЖИВОТ,ЕМОЦИИ И РАЗНООБРАЗИЕ.

Добре дошли в моя личен БЛОГ


Нямам претенции нито да е най-добрия,нито да е най- красивия! Важно е ,че го има! Желая коментарите Ви да са добронамерени,защото иначе ще бъдат изтрити!
Надявам се на Вашата добросъвестност и адмирации на това,което съм направил с едната цел - да Ви допусна по-близо до себе си !
Наскоро ,без да искам изтрих БЛОГА си. Този БЛОГ! Страхотно се ядосах!Зазвънях къде ли не - включително и в централата на GOOGLE (там работи синът на мой добър приятел). Мобилизирах цяла рота ХАКЕРИ, посетих комшията си Гошо Маринов,който е голям спец по компютрите, с когото написахме е-мейл до администраторите на BLOGER иии... О-О-О, НЕБЕСА ! Възстановиха ми БЛОГА! Благодаря им от все сърце!Междувременно си направих нов БЛОГ и сега ще водя и двата.Оттук ще влизам в новия си БЛОГ, а оттам в този.

08 октомври 2007

ЦАРЯТ НА ШОПСКАТА САЛАТА


Един известен БЛОГЪР се оплака ,че му откраднали казана за ракия.Това е направо ..бедствие. Трябва да се търси не от полицията ами от Емел Етем и да му се дадат компенсации. Щото да те лишат от възможността да си вариш ракийка,от каквото си искаш е направо нещастие.И то дано да го е откраднал някой естет,че ако го е свил някой гладен циганин и го продаде за мед си е цяла катастрофа.
А пък да пиеш ракия - тип "собствен вкус" без добра салата това е нарушение на конституцията.
Това лято ,правейки са каквото си искам ,ми скимна да се представя за голям специалист по шопската салата .Представих се пред тая група за световен капацитет по направата на шопска салата и трябваше да го доказвам.
Запретнах ръкави една вечер , строих ги в две редици и почнах. Взех едни голям кухненски нож, една голяма пластмасова купа ( сигурно събира най -малко 8 литра ) , в нея леля Иванка( на Бената майка му ) си пои магарето и-и-и започнах...
Групата беше разпределена да носи краставици - сорт Гергана ( най -сочни и хрупкави са), домати сорт "Биволско сърце"( набрани току що от градината ,която е зад барчето на Бената), които още плачат докато ги мия, магданоз нося аз (щото само моя стана т.к го поливах всекидневно с по две кофи вода), целина, малко дивисил, лук , на който люспите са лъскави и с цвят на емайла на яйцето на Фаберже нещо подобно , стегнат, здрав лук ( при сушава година лука става перфектен) , печени чушки доставяБената ( печени на жар на камината) , очистени от люспите и семенниците, леееко люти печени чушлета също отделени от семенниците. Счуквам и една глава чесън и я прекарвам през пресата,така че да не се виждат парчетата от чесъна,а само да се чувства ле-е-еко неговия вкус.Всичко това се нарязва на парчета ,достатъчно големи,но не много, посолява се , слага се достатъчно олио, обръква се и се сипва в големи супени чинии. Настъгва се сирене с най-големите дупки на рендето и се сервира.От голямото усилие и притеснение и голещото време потта тече от мен като из ведро.Ракийката през това време е във фризера , почти замръзнала и като я наливаш се точи като олио. Ракийката обезателно е домашна в повечето случаи кайсиева,сливова , а може и гроздова,но правена отсмачкано грозде ,.а не то джибрите му.Една година пихме и от акациев цвят ,но стана много дъхава и опасна.На другия ден главати ми беше като изтръпнал крак.
Салати получават само тези,които са носили ракийка и някои мои приближени като например Албен домакина на кооперацията( първия отдясно на втората редица зад мен). Докато правя салатата, пред всички им разправям такива фантасмагории,че един - Орце Орцев- този на снимката, без малко да се удави в слюнката си. Той пие само водка и то без салата,но въпреки всичко такава плюнка изплю ,че удави най-малко едно 1000 мравки с нея.Когато правя сместа се скривам вътре - уж че има някаква специална тайна и уж слагам нещо специално в салатата. А то няма нищо специално. Специалното е,че просто подуктите са натурални, добре узрели, сиренето е домашно, олиото също е от марката "Роса"( най-доброто олио от фабриката за олио в гр.Попово) Освен това са абсолютно пресни, както казах още плачеха когато ги режех.
Така се прочух, че идва специална делегация да ме кани да направя една салата, по случай победата на селския футболен отбор срещу с. Гецово. Но аз отказах! Все пак трябва да си давам тяжест ,за да ми се вдигне още реномето.Сигурен съм ,че моите селски приятели вече преглъщат и чакат да дойде следващия август, за да ги "омагьосам" с моите шопски салати..

Няма коментари: