Изненада

ОНЯ ДЕН СЕ ПОРЯЗАХ И КАКВО БЕШЕ ОЧУДВАНЕТО МИ,ЧЕ ОТ РЪКАТА МИ ПОТЕЧЕ ...СИНЯ КРЪВ. НИТО ВРЕМЕТО,НИТО МЕТАМОРФОЗИТЕ МУ УСПЯХА ДА СЛОМЯТ АРИСТОКРАТА В МЕН И ДА ПРОМЕНЯТ СИЛНАТА МИ ЖАЖДА ЗА ЖИВОТ,ЕМОЦИИ И РАЗНООБРАЗИЕ.

Добре дошли в моя личен БЛОГ


Нямам претенции нито да е най-добрия,нито да е най- красивия! Важно е ,че го има! Желая коментарите Ви да са добронамерени,защото иначе ще бъдат изтрити!
Надявам се на Вашата добросъвестност и адмирации на това,което съм направил с едната цел - да Ви допусна по-близо до себе си !
Наскоро ,без да искам изтрих БЛОГА си. Този БЛОГ! Страхотно се ядосах!Зазвънях къде ли не - включително и в централата на GOOGLE (там работи синът на мой добър приятел). Мобилизирах цяла рота ХАКЕРИ, посетих комшията си Гошо Маринов,който е голям спец по компютрите, с когото написахме е-мейл до администраторите на BLOGER иии... О-О-О, НЕБЕСА ! Възстановиха ми БЛОГА! Благодаря им от все сърце!Междувременно си направих нов БЛОГ и сега ще водя и двата.Оттук ще влизам в новия си БЛОГ, а оттам в този.

17 юни 2007

JEAN PAUL BELMONDO

Гледам в момента по Btv френския криминален филм "Професионалистът" ( Le Professionnel ) със Жан Пол Белмондо. Ненадминато е френското кино от времето на моята младост. Школата му е толкова специална,че задоволяваше дори най-изтънчения вкус. След модерната вълна на Жан Люк Годар се появиха режисьории артисти,които все още никой не може да достигне. Ален Делон , Жан Пол Белмондо, Роберт Осеин , Лино Вентура, Жан Габен,Луи дьо Фюнес,Милен Демонжо,Клаудия Кардинале,Роми Шнайдер, Джина Лолобриджида,Катрин Деньов ,Жан Маре, Жана Моро , Жан Луи Трентинян и много други .....
Все още преоткривам този период и ми става много приятно . Веднъж , защото ме връща в младоста ми и второ защото все още няма образци,които дори да достигнат високото ниво на френския филм от периода 1960-1975 година...Сега се появи Жан Рено с нов вариант на старата класа и скоро гледах едни филм в две серии "Пурпурни реки ", който е ле-е-ек полъх от миналото ...Дали съм остарял , дали вкусът ми се променил или не се е променил ,но трудно харесвам филм от днешното комерсиално ,американско , зрелищно и "кухо " кино. Секса и насилието във френските филми е поднесен на нормални порции ,така че да може да се поеме нормално от зрителя на каквато възраст и да е той.

Jean-Paul Belmondo

Дата на раждане - 09.04.1930.
Място на раждане - Париж, Франция.

Жан-Пол Белмондо е роден в Париж на 9 април точно преди 70 години. Той е син на известен скулптор. Имал щастливо детство, след което си избрал актьорската професия.

Завършил специалност драматично изкуство към Консерваторията на Париж. Отначало бил театрален актьор, а с навлизането на Новата вълна във френското кино, която слага край на епохата на зализаните филмови красавци, е забелязан най-напред от Жан-Люк Годар. Той му поверил главната роля в своя шедьовър «До последен дъх» (A Bout De Souffle, 1959), а после и в друг етапен свй филм “Лудият Пиеро”.

Този ранен период в кариерата на Белмондо е най-интересен. Снима се много във филми на големи режисьори, като Клод Шаброл, Питър Брук, Виторио де Сика, Ж.П.Мелвил и др., постоянно състезавайки се със своя стар приятел Ален Делон. Двамата дълго време са сред най-ярките френски актьори на своето поколение.

Постепенно Белмондо се отдава на роли в по-динамични, приключенски филми, позволяющи му да демонстрира физическите си качества. Почти винаги сам изпълнява и най-сложните каскади. Успява с чудесното си чувство за хумор и самоирония да направи запомнящи се филми, като «Човекът от Рио» (L'homme De Rio, 1964) и «Великолепният» (Le Magnifique, 1974) на Филип де Брока, «Крадец» (Le Voleur, 1967) на Луи Мал, «Чудовището» (L'animal, 1977) на Клод Зиди и «Грабеж» на (Hold Up, 1985) Александър Аркади.

Снима се в серия продукции с полицейско-ганстергски сюжети - «Страх над града» (Peur Sur La Ville, 1974), «Ченге или негодник» (Flic Ou Voyou, 1979), «Професионалистът» (Le Professionel, 1981). Но Жан-Пол Белмондо разбира, че касовите роли едва ли ще му осигурят място в пантеона на киноизкуството на ХХ век.

Затова от време на време рискува, за да се снима в некомерсиални продукции, като антивоенния филм на Анри Верньой «Уикэнд в Зюйдкот» (Weekend At Dunkirk/Weekend A Zuydcoote, 1965), романтичната мелодрама на Франсоа Трюфо «Сирената от Мисисипи» (La Sirene Du Mississippi, 1969), антимафиотския трилър на Клод Шаброл «Доктор Попол» (Docteur Popaul, 1972), биографичната драма на Ален Рене «Стависки» (Stavisky/L'empire d'Alexandre, 1974).

Напълно преобразен е Белмондо във филма «Галеник на съдбата» (Itineraire D'un Enfant Gate, 1988), за който е отличен с награда «Сезар», а също и в «Непознат вкъщи» (El Inconnu Dans La Maison, 1992), «Клетниците» (Les Miserables, 1995), «Дезире» (Desire, 1996).

Ролите му в тези филми го представят като действително зрял, осъзнаващ истинското си значение на голям актьор.
След като купува парижкия театър «Вариете», Белмондо все по-често се появява на сцената. Както сам споделя, не би искал да приключва кариерата си в киното, като “летящ дядка”. Но не би имал нищо против сериозните роли на възрастни хора.

През лятото на 2001-а година Белмондо получава исхемичен инсулт, след който онемява и се обездвижва. Много бързо обаче се възстановява, което изненадва дори виделите какво ли не лекари.

На 30 декември 2002 г. неуморимият Жан-Пол се жени за бившата манекенка Нати, с която съжителствал от 13 години. Това е вторият официален брак на Белмондо. Първият, от който има две дъщери и син, е разтрогнат още през януари 1966 г.

Няма коментари: